Základní pohyb avatara jste se naučili na uvítacím ostrově a v předchozím díle jsme dokonale ovládli kameru. Nyní se naučíme i lépe hýbat 🙂
K tomu co již umíme přidáme tzv. Mouselook který se využívá ve hrách, při řízení vozidel apod. Aplikaci tohoto pohledu docílíme kolečkem myši při úplném přiblížení avatara. Nebo v našem prohlížeči Firestorm tlačítko „Camera controls“.
Létání avatara v Second Life
Létání je další možností přepravy každého avatara v rámci prostoru SL. Nad každým kusem země a vody v Second Life je vzdušný prostor do výšky 4000 metrů. A opravdu není prázdný!
A kdekoli v tomto prostoru se mohou nacházet stavby, stejně jako přímo na zemi. Kromě toho zde mohou létat letadla, vrtulníky a jiné stroje k tomu určené, stejně jako avataři samotní.
Létání avatara lze aktivovat ve Firestormu kliknutím na ikonu „chodce“ a z následně otevřeného okna vybrat létání.
Jednodušší způsob je aktivovat létání pomocí klávesnice:
PgUp
- – krátké stisknutí = výskok
- – dlouhé stisknutí = aktivace létání
- – během letu = pohyb vzhůru
- – stoupání
PgDn
- – během letu = pohyb dolů
- – klesání = držením přistanete na povrchu
Během letu nad cizími pozemky(pokud vás to tak vůbec pustí) můžete být vyzváni k opuštění prostoru do několika sekund. To je bezpečnostní systém. Pokud prostor do uvedené doby neopustíte, budete teleportováni mimo pozemek či na svoji domovskou pozici (Home)
Dalším způsobem létání v SL je využití letadel, helikoptér, balónů, vzducholodí a různých dalších možných i nemožných prostředků… ale o tom raději jindy.